Počet stránek ve webu: 43.166

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prosím o radu ve věci reklamace nového bytu. Kupní smlouva k bytu je uzavřena mezi mnou nepodnikatelem a právnickou osobou - developerem bytu podle občanského zákoníku. Záruka na byt je stanovena kupní smlouvou na dva roky. Reklamoval jsem v záruční době vady, přičemž u některých jsem termín odstranění vady uvedl obecně větou: požaduji vadu odstranit v zákonem daných termínech. Otázka je: je toto postačující abych mohl tvrdit, že developer je v prodlení, pokud to do 30 dnů nestihl odstranit? Respektive má developer bytu povinnost vadu odstranit do 30 dnů, pokud termín pro odstranění vady mezi mnou a developerem není nijak specifikován?
Druhá otázka je: developer nestihl vady v zákonem daných termínech odstranit. Protože je vad v bytě více, chci od kupní smlouvy k bytu odstoupit. Je možné odstoupit i tehdy, když developer před zasláním odstoupení, ale po uplynutí zákonné lhůty pro odstranění vad projevil zájem vady odstranit, ale já jsem mu toto již neumožnil, protože termín pro odstranění vady uplynul a neprodloužil jsem jej? Radek

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prosím o radu ve věci reklamace nového bytu. Kupní smlouva k bytu je uzavřena mezi mnou nepodnikatelem a právnickou osobou - developerem bytu podle občanského zákoníku. Záruka na byt je stanovena kupní smlouvou na dva roky. Reklamoval jsem v záruční době vady, přičemž u některých jsem termín odstranění vady uvedl obecně větou: požaduji vadu odstranit v zákonem daných termínech. Otázka je: je toto postačující abych mohl tvrdit, že developer je v prodlení, pokud to do 30 dnů nestihl odstranit? Respektive má developer bytu povinnost vadu odstranit do 30 dnů, pokud termín pro odstranění vady mezi mnou a developerem není nijak specifikován?
Druhá otázka je: developer nestihl vady v zákonem daných termínech odstranit. Protože je vad v bytě více, chci od kupní smlouvy k bytu odstoupit. Je možné odstoupit i tehdy, když developer před zasláním odstoupení, ale po uplynutí zákonné lhůty pro odstranění vad projevil zájem vady odstranit, ale já jsem mu toto již neumožnil, protože termín pro odstranění vady uplynul a neprodloužil jsem jej? Radek

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prosím o radu ve věci reklamace nového bytu. Kupní smlouva k bytu je uzavřena mezi mnou nepodnikatelem a právnickou osobou - developerem bytu podle občanského zákoníku. Záruka na byt je stanovena kupní smlouvou na dva roky. Reklamoval jsem v záruční době vady, přičemž u některých jsem termín odstranění vady uvedl obecně větou: požaduji vadu odstranit v zákonem daných termínech. Otázka je: je toto postačující abych mohl tvrdit, že developer je v prodlení, pokud to do 30 dnů nestihl odstranit? Respektive má developer bytu povinnost vadu odstranit do 30 dnů, pokud termín pro odstranění vady mezi mnou a developerem není nijak specifikován?
Druhá otázka je: developer nestihl vady v zákonem daných termínech odstranit. Protože je vad v bytě více, chci od kupní smlouvy k bytu odstoupit. Je možné odstoupit i tehdy, když developer před zasláním odstoupení, ale po uplynutí zákonné lhůty pro odstranění vad projevil zájem vady odstranit, ale já jsem mu toto již neumožnil, protože termín pro odstranění vady uplynul a neprodloužil jsem jej? Radek

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
V únoru roku 2009 jsme s manželem zakoupili nový automobil Renault Megane. Jako dárek od prodejce jsme obdrželi parkovací senzory, které prodejce namontoval. Na podzim jsme senzory reklamovali, prodejce je údajně vyměnil, vydržely zhruba týden a reklamovali jsme je znovu. To už se objevily i jiné závady na automobilu samotném (špatný výkon motoru za studena, "vrzání" v palubce, praskání při stahování okna, poruchy funkce stěračů).
Servis sice vše řeší (s výjimkou špatného výkonu motoru za studena, který údajně není závadou, protože se takto projevují všechny motory Renault), ale každá jejich oprava sebou nese jiný problém. Odřeli dveře u řidiče, poškodili čalounění v kufru automobilu, ulomili plastový díl na palubce, celá palubka je špatně spasovaná, takže se během jízdy viditelně otřásá. Po poslední návštěvě servisu jsme zjistili nefunkční tempomat a omezovač rychlosti. Paradoxně jediné co v současnosti funguje, jsou parkovací senzory, které na potřetí už skutečně vyměnili za jiné.
Zajímalo by mě, zda a za jakých podmínek můžeme odstoupit od smlouvy (i leasingové), když vlastně zásahem značkového servisu prodejce máme zničené nové auto.
Jana

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
V únoru roku 2009 jsme s manželem zakoupili nový automobil Renault Megane. Jako dárek od prodejce jsme obdrželi parkovací senzory, které prodejce namontoval. Na podzim jsme senzory reklamovali, prodejce je údajně vyměnil, vydržely zhruba týden a reklamovali jsme je znovu. To už se objevily i jiné závady na automobilu samotném (špatný výkon motoru za studena, "vrzání" v palubce, praskání při stahování okna, poruchy funkce stěračů).
Servis sice vše řeší (s výjimkou špatného výkonu motoru za studena, který údajně není závadou, protože se takto projevují všechny motory Renault), ale každá jejich oprava sebou nese jiný problém. Odřeli dveře u řidiče, poškodili čalounění v kufru automobilu, ulomili plastový díl na palubce, celá palubka je špatně spasovaná, takže se během jízdy viditelně otřásá. Po poslední návštěvě servisu jsme zjistili nefunkční tempomat a omezovač rychlosti. Paradoxně jediné co v současnosti funguje, jsou parkovací senzory, které na potřetí už skutečně vyměnili za jiné.
Zajímalo by mě, zda a za jakých podmínek můžeme odstoupit od smlouvy (i leasingové), když vlastně zásahem značkového servisu prodejce máme zničené nové auto.
Jana

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Jsem člen vlastníků bytových jednotek. V rámci revitalizace domu (výměna oken a zateplení) byly zjištěny závady, které hlavní dodavatel i subdodavatel uznal a slíbil odstranit, ale nečiní tak.
Telefony, emaily i doporučené dopisy ignoruje. Pokud se ho podaří kontaktovat, opět zůstane při slibech. Jak můžeme tyto firmy přimět k dodržení závazků? Do konce záruky - smlouvy o díle zbývají necelé dva roky. Pavla

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Jsem člen vlastníků bytových jednotek. V rámci revitalizace domu (výměna oken a zateplení) byly zjištěny závady, které hlavní dodavatel i subdodavatel uznal a slíbil odstranit, ale nečiní tak.
Telefony, emaily i doporučené dopisy ignoruje. Pokud se ho podaří kontaktovat, opět zůstane při slibech. Jak můžeme tyto firmy přimět k dodržení závazků? Do konce záruky - smlouvy o díle zbývají necelé dva roky. Pavla

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
V říjnu 2009 jsem od firmy Auto Dufek chtěl koupit auto za 20.000 Kč. Domluvil jsem se s majitelem firmy na koupi. Ten mi řekl, že na autě je potřeba udělat kompletní údržbu a tu si zaplatím zvlášť fakturou za servis. Domluvili jsme se čeho se údržba bude týkat. Vystavil mi smlouvu na koupi vozu a já zaplatil 20.000 Kč. Při přebrání vozidla jsem zaplatil ještě 10.000 Kč za fakturu za servis. Po týdnu provozu auta jsem byl nucen odstoupit od smlouvy o koupi pro skrytou závadu na vozidle. Prodávající mi bez problémů vrátil 20 tis. Kč. Avšak peníze za servis mi odmítl vrátit s odůvodněním, že to byl servis, který jsem si objednal. Mohu po něm něco nárokovat? Jaké položky z faktury? Není věc již promlčena?
Faktura za servis obsahuje:
Motorový olej, olejový a vzduchový filtr, svíčky, kabely ... 1.767 Kč bez DPH
Naplnění klimatizace ... 1.785 Kč bez DPH
Práce ... 4.284 Kč bez DPH
Děkuji, Honza

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Koupili jsme před měsícem rodiný domek dle smlouvy jak stojí a leží. Dům z reklamy realitní kanceláře je z roku 1930 my se dozvěděli, že spíše z r.1912. Ale to není pro nás podstatné. Chtěli jsme vybudovat podkroví, ale při přípravných pracích - odkrytí části podlahy půdy, která je zároveň i stropem obytných místností, jsme zjistili, že všechny nosné trámy jsou napadené dřevomorkou - sypou se jako papír. Lze toto brát jako skrytou vadu? Děkuji, Hanka

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Koupili jsme před měsícem rodiný domek dle smlouvy jak stojí a leží. Dům z reklamy realitní kanceláře je z roku 1930 my se dozvěděli, že spíše z r.1912. Ale to není pro nás podstatné. Chtěli jsme vybudovat podkroví, ale při přípravných pracích - odkrytí části podlahy půdy, která je zároveň i stropem obytných místností, jsme zjistili, že všechny nosné trámy jsou napadené dřevomorkou - sypou se jako papír. Lze toto brát jako skrytou vadu? Děkuji, Hanka