Počet stránek ve webu: 43.133

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
S manželkou jsme koupili dům (novostavbu), po půl roce po dešti se zjistilo, že jsou nekvalitně udělány hydroizolace domu – vyvzlínala nám voda po všech vnitřních zdech v přízemí až do výše 20cm. Museli jsme tedy všechno sestěhovat doprostřed místností, abychom zdi vysoušeli.
Uplatnili jsme reklamaci a stavební firma začala s opravami. Odkopala nám dům ze zahrady (máme řadový dům – museli chodit přes dům) a znovu zaizolovala (izolace totiž úplně chyběla).
Celá tato oprava trvala měsíc.
Tj. nemohli jsme pořádně vylézat z domu na zahradu a využívat ji. Při opravách jsme museli být přítomni a stálo nás to cca 30 hodin našeho času (ať jsme si brali dovolené, neplacené volno či to v práci napracovávali, abychom mohli odejít dříve). Rovněž celý obývací pokoj a kuchyň máme sestěhovánu doprostřed, tj. jsme omezeni v obvyklém užívání těchto prostor. Jednáme s firmou o kompenzacích. Rád bych se tedy zeptal, zda můžeme požadovat úhradu našeho volného času (dle hodinové sazby z výplatní pásky od zaměstnavatele) a úhradu nekomfortního bydlení (např. najít obvyklou cenu nájmu za m2 v naší lokalitě a tuto sazbu pak aplikovat na prostor, ve kterém jsme omezeni v používání). Dále předpokládám, že úhradu elektrické energie za vysoušeče a přímotopy vysoušející zdi jsou rovněž za stavební firmou. Děkuji moc za odpověď, Milan

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
S manželkou jsme koupili dům (novostavbu), po půl roce po dešti se zjistilo, že jsou nekvalitně udělány hydroizolace domu – vyvzlínala nám voda po všech vnitřních zdech v přízemí až do výše 20cm. Museli jsme tedy všechno sestěhovat doprostřed místností, abychom zdi vysoušeli.
Uplatnili jsme reklamaci a stavební firma začala s opravami. Odkopala nám dům ze zahrady (máme řadový dům – museli chodit přes dům) a znovu zaizolovala (izolace totiž úplně chyběla).
Celá tato oprava trvala měsíc.
Tj. nemohli jsme pořádně vylézat z domu na zahradu a využívat ji. Při opravách jsme museli být přítomni a stálo nás to cca 30 hodin našeho času (ať jsme si brali dovolené, neplacené volno či to v práci napracovávali, abychom mohli odejít dříve). Rovněž celý obývací pokoj a kuchyň máme sestěhovánu doprostřed, tj. jsme omezeni v obvyklém užívání těchto prostor. Jednáme s firmou o kompenzacích. Rád bych se tedy zeptal, zda můžeme požadovat úhradu našeho volného času (dle hodinové sazby z výplatní pásky od zaměstnavatele) a úhradu nekomfortního bydlení (např. najít obvyklou cenu nájmu za m2 v naší lokalitě a tuto sazbu pak aplikovat na prostor, ve kterém jsme omezeni v používání). Dále předpokládám, že úhradu elektrické energie za vysoušeče a přímotopy vysoušející zdi jsou rovněž za stavební firmou. Děkuji moc za odpověď, Milan

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
S manželkou jsme koupili dům (novostavbu), po půl roce po dešti se zjistilo, že jsou nekvalitně udělány hydroizolace domu – vyvzlínala nám voda po všech vnitřních zdech v přízemí až do výše 20cm. Museli jsme tedy všechno sestěhovat doprostřed místností, abychom zdi vysoušeli.
Uplatnili jsme reklamaci a stavební firma začala s opravami. Odkopala nám dům ze zahrady (máme řadový dům – museli chodit přes dům) a znovu zaizolovala (izolace totiž úplně chyběla).
Celá tato oprava trvala měsíc.
Tj. nemohli jsme pořádně vylézat z domu na zahradu a využívat ji. Při opravách jsme museli být přítomni a stálo nás to cca 30 hodin našeho času (ať jsme si brali dovolené, neplacené volno či to v práci napracovávali, abychom mohli odejít dříve). Rovněž celý obývací pokoj a kuchyň máme sestěhovánu doprostřed, tj. jsme omezeni v obvyklém užívání těchto prostor. Jednáme s firmou o kompenzacích. Rád bych se tedy zeptal, zda můžeme požadovat úhradu našeho volného času (dle hodinové sazby z výplatní pásky od zaměstnavatele) a úhradu nekomfortního bydlení (např. najít obvyklou cenu nájmu za m2 v naší lokalitě a tuto sazbu pak aplikovat na prostor, ve kterém jsme omezeni v používání). Dále předpokládám, že úhradu elektrické energie za vysoušeče a přímotopy vysoušející zdi jsou rovněž za stavební firmou. Děkuji moc za odpověď, Milan

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
S manželkou jsme koupili dům (novostavbu), po půl roce po dešti se zjistilo, že jsou nekvalitně udělány hydroizolace domu – vyvzlínala nám voda po všech vnitřních zdech v přízemí až do výše 20cm. Museli jsme tedy všechno sestěhovat doprostřed místností, abychom zdi vysoušeli.
Uplatnili jsme reklamaci a stavební firma začala s opravami. Odkopala nám dům ze zahrady (máme řadový dům – museli chodit přes dům) a znovu zaizolovala (izolace totiž úplně chyběla).
Celá tato oprava trvala měsíc.
Tj. nemohli jsme pořádně vylézat z domu na zahradu a využívat ji. Při opravách jsme museli být přítomni a stálo nás to cca 30 hodin našeho času (ať jsme si brali dovolené, neplacené volno či to v práci napracovávali, abychom mohli odejít dříve). Rovněž celý obývací pokoj a kuchyň máme sestěhovánu doprostřed, tj. jsme omezeni v obvyklém užívání těchto prostor. Jednáme s firmou o kompenzacích. Rád bych se tedy zeptal, zda můžeme požadovat úhradu našeho volného času (dle hodinové sazby z výplatní pásky od zaměstnavatele) a úhradu nekomfortního bydlení (např. najít obvyklou cenu nájmu za m2 v naší lokalitě a tuto sazbu pak aplikovat na prostor, ve kterém jsme omezeni v používání). Dále předpokládám, že úhradu elektrické energie za vysoušeče a přímotopy vysoušející zdi jsou rovněž za stavební firmou. Děkuji moc za odpověď, Milan

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
S manželkou jsme koupili dům (novostavbu), po půl roce po dešti se zjistilo, že jsou nekvalitně udělány hydroizolace domu – vyvzlínala nám voda po všech vnitřních zdech v přízemí až do výše 20cm. Museli jsme tedy všechno sestěhovat doprostřed místností, abychom zdi vysoušeli.
Uplatnili jsme reklamaci a stavební firma začala s opravami. Odkopala nám dům ze zahrady (máme řadový dům – museli chodit přes dům) a znovu zaizolovala (izolace totiž úplně chyběla). Celá tato oprava trvala měsíc. Tj. nemohli jsme pořádně vylézat z domu na zahradu a využívat ji. Při opravách jsme museli být přítomni a stálo nás to cca 30 hodin našeho času (ať jsme si brali dovolené, neplacené volno či to v práci napracovávali, abychom mohli odejít dříve). Rovněž celý obývací pokoj a kuchyň máme sestěhovánu doprostřed, tj. jsme omezeni v obvyklém užívání těchto prostor. Jednáme s firmou o kompenzacích. Rád bych se tedy zeptal, zda můžeme požadovat úhradu našeho volného času (dle hodinové sazby z výplatní pásky od zaměstnavatele) a úhradu nekomfortního bydlení (např. najít obvyklou cenu nájmu za m2 v naší lokalitě a tuto sazbu pak aplikovat na prostor, ve kterém jsme omezeni v používání). Dále předpokládám, že úhradu elektrické energie za vysoušeče a přímotopy vysoušející zdi jsou rovněž za stavební firmou. Děkuji moc za odpověď, Milan

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Dobrý den, zhruba před měsícem si můj známý objednal přes internet 3 harddisky. Zboží mělo na internetu špatně uvedenou cenu (menší než skutečná). Na email mi přišlo potvrzení objednávky s uvedenou cenou (tou nižší). Nyní však prodejce odmítá poslat zboží. Je možné zboží soudně vymáhat či nikoli?
Další případ byl u jiného internetového obchodu. Bylo objednáno opět to samé zboží se špatnou cenou. Prodejce odmítl dodat zboží s odůvodněním, že dodavatel přestal zboží vyrábět, ovšem jinému fiktivnímu zákazníkovi potvrdil dostupnost produktu do 2-3 týdnů. Toto jednání bylo nahlášeno na ČOI, která jej vyhodnotila jako porušení zákona 634/1992 sb. o ochraně spotřebitele. Ovšem dodání zboží tento úřad zajistit nemůže. Je nějaká šance získat zboží občanskoprávní cestou? Honza

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Dobrý den, zhruba před měsícem si můj známý objednal přes internet 3 harddisky. Zboží mělo na internetu špatně uvedenou cenu (menší než skutečná). Na email mi přišlo potvrzení objednávky s uvedenou cenou (tou nižší). Nyní však prodejce odmítá poslat zboží. Je možné zboží soudně vymáhat či nikoli?
Další případ byl u jiného internetového obchodu. Bylo objednáno opět to samé zboží se špatnou cenou. Prodejce odmítl dodat zboží s odůvodněním, že dodavatel přestal zboží vyrábět, ovšem jinému fiktivnímu zákazníkovi potvrdil dostupnost produktu do 2-3 týdnů. Toto jednání bylo nahlášeno na ČOI, která jej vyhodnotila jako porušení zákona 634/1992 sb. o ochraně spotřebitele. Ovšem dodání zboží tento úřad zajistit nemůže. Je nějaká šance získat zboží občanskoprávní cestou? Honza

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Dobrý den, zhruba před měsícem si můj známý objednal přes internet 3 harddisky. Zboží mělo na internetu špatně uvedenou cenu (menší než skutečná). Na email mi přišlo potvrzení objednávky s uvedenou cenou (tou nižší). Nyní však prodejce odmítá poslat zboží. Je možné zboží soudně vymáhat či nikoli?
Další případ byl u jiného internetového obchodu. Bylo objednáno opět to samé zboží se špatnou cenou. Prodejce odmítl dodat zboží s odůvodněním, že dodavatel přestal zboží vyrábět, ovšem jinému fiktivnímu zákazníkovi potvrdil dostupnost produktu do 2-3 týdnů. Toto jednání bylo nahlášeno na ČOI, která jej vyhodnotila jako porušení zákona 634/1992 sb. o ochraně spotřebitele. Ovšem dodání zboží tento úřad zajistit nemůže. Je nějaká šance získat zboží občanskoprávní cestou? Honza

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Dobrý den, zhruba před měsícem si můj známý objednal přes internet 3 harddisky. Zboží mělo na internetu špatně uvedenou cenu (menší než skutečná). Na email mi přišlo potvrzení objednávky s uvedenou cenou (tou nižší). Nyní však prodejce odmítá poslat zboží. Je možné zboží soudně vymáhat či nikoli?
Další případ byl u jiného internetového obchodu. Bylo objednáno opět to samé zboží se špatnou cenou. Prodejce odmítl dodat zboží s odůvodněním, že dodavatel přestal zboží vyrábět, ovšem jinému fiktivnímu zákazníkovi potvrdil dostupnost produktu do 2-3 týdnů. Toto jednání bylo nahlášeno na ČOI, která jej vyhodnotila jako porušení zákona 634/1992 sb. o ochraně spotřebitele. Ovšem dodání zboží tento úřad zajistit nemůže. Je nějaká šance získat zboží občanskoprávní cestou? Honza

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Dobrý den, zhruba před měsícem si můj známý objednal přes internet 3 harddisky. Zboží mělo na internetu špatně uvedenou cenu (menší než skutečná). Na email mi přišlo potvrzení objednávky s uvedenou cenou (tou nižší). Nyní však prodejce odmítá poslat zboží. Je možné zboží soudně vymáhat či nikoli?
Další případ byl u jiného internetového obchodu. Bylo objednáno opět to samé zboží se špatnou cenou. Prodejce odmítl dodat zboží s odůvodněním, že dodavatel přestal zboží vyrábět, ovšem jinému fiktivnímu zákazníkovi potvrdil dostupnost produktu do 2-3 týdnů. Toto jednání bylo nahlášeno na ČOI, která jej vyhodnotila jako porušení zákona 634/1992 sb. o ochraně spotřebitele. Ovšem dodání zboží tento úřad zajistit nemůže. Je nějaká šance získat zboží občanskoprávní cestou? Honza