Počet stránek ve webu: 43.121

Od 1.8.2023 je online chat s advokátem zrušen, dotaz prosím pošlete ZDE.


Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 3.054.767

Neodstoupení od kupní smlouvy ve 14denní lhůtě pro neexistující vadu vymyšlenou prodávajícím

Odesláno: 
Otevřeno 552 x
1 odpověď
 
Dobrý den,
6.10.2017 jsem u prodejce xiaomimobile.cz zakoupila mobilní telefon s příslušenstvím v hodnotě 5045 Kč. Telefonu špatně fungovalo sluchátko, takže jsem ho neprodleně zabalila a odeslala prodejci zpět s tím, že chci odstoupit od smlouvy ve 14denní lhůtě.
Bylo mi odpovězeno, že mi peníze nevrátí, protože má telefon poškozený displej, ale já si jsem jistá, že v době odeslání byl telefon v pořádku, protože byl používaný sotva 2 hodiny a pak zabalen zpět do originálního obalu.
Jak bych měla dále postupovat, když je to v podstatě slovo proti slovu? Mám nějakou možnost jak získat peníze zpět?
Děkuji za odpověď.
 
Dobrý den,
u internetových obchodů, kde si nemůžete zboží osobně prohlédnout, máte ze zákona právo do 14 dnů odstoupit od smlouvy (§ 1829 NOZ). S odstoupením od smlouvy se váže povinnost předat podnikateli bez zbytečného odkladu nejpozději do 14 dnů od odstoupení objednané zboží, pokud zboží nebylo zasláno společně s odstoupením a následně podnikatel má povinnost vrátit bez zbytečného odkladu nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal.

Doporučuji Vám zaslat podnikateli opakovanou výzvu o vrácení peněžní částky včetně nákladů na dodání, kde ho upozorníte, že je jeho povinností vrátit Vám dané peníze do 14 dnů od odstoupení. Zároveň uveďte, že se jedná o předžalobní výzvu a v případě, že Vám v uvedené lhůtě nevrátí danou částku na Váš účet, který uvedete, budete nucen se obrátit na soud. Vzor naleznete zde: https://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/vzory-zdarma.html. Poškozený displej ve výzvě vůbec nezmiňujte.

Co se týče nějakého poškrábaného displeje, tak pokud budete tvrdit, že jste mobil odesílal nepoškozený, je na podnikateli, aby Vám prokázal, že mobil byl poškozený, ale nezbavuje ho to povinnosti Vám vrátit dané peníze. Dále také škoda mohla být způsobena dopravcem a v daném případě pokud byl balíček poškozen, neměl ho od dopravce přebírat, popř. ho před dopravcem rozbalit a sepsat s ním škodní protokol.