Počet stránek ve webu: 40.252

Pomohla Vám poradna? Pomozte poradně darem uhradit služby jejích právníků.
Číslo bankovního účtu: 2500220711 / 2010 . Děkujeme! Financování poradny - info.

NACHÁZÍTE SE NA ONLINE CHATU PRÁVNÍ PORADNY
DOTAZY V CHATU PŘIJÍMÁME KAŽDÝ SUDÝ TÝDEN V SOBOTU PO 9. HODINĚ
(PŘÍJEM DOTAZŮ MAX. DO 11 HOD.)

Dotazy mimo online chat můžete poslat každý den zde.
Dotazy týkající se EXEKUCE A INSOLVENCE prosím ukládejte kdykoliv zde.

Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 2.505.708

Reklamace díla po podepsání protokolu o převzetí bez připomínek

Odesláno: 
Otevřeno 1239 x
1 odpověď
 
Po montáži bezpečnostních dveří, kterou mi dělala velká firma, jsem podepsala protokol bez připomínek. Na druhý den jsem objevila škrábance na vnější straně dveří. Při reklamaci mailem i osobně mi bylo řečeno, že sem si dveře měla před podpisem řádně prohlédnout. Moji reklamaci asi k výrobci odeslali. Ptám se, jestli mám šanci, aby mi dveře vyměnili, nebo mám odstoupit od smlouvy. Faktura byla uhrazená předem. Standardně se kontroluje jenom zamykání, k čemu jsem byla taky vyzvána. Jak mám postupovat, když v reklamaci neuspěji. Na dveře se doteď nikdo z firmy nepřišel podívat. Záležitost aktuální květen 2016. Děkuji za odpověď předem.
 
Dobrý den,

ve Vašem případě hraje ve Váš neprospěch skutečnost, že jste si škrábanců na dveřích nevšimla hned ten den, co jste dveře přebírala. Firma, která Vám dveře montovala (dále jen „zhotovitel“), může argumentovat tím, že škrábance vznikly až poté, co jste dveře přebrala (např. přes noc).
Pokud jste schopna prokázat, že například se jedná o takovou vadu, která je zcela evidentní, že musela vzniknout ještě předtím, než dveře byly namontovány (např. škrábance jsou i z boku dveří, kde jsou dveře uchyceny na pant) a je tedy vyloučeno, že by dveře mohly být poškrábány až po převzetí. Dále třeba, že jste dveře přebírala, když už bylo šero nebo tma a tedy takové vady za daných podmínek nebylo možné odhalit, popř. další skutečnost, která by podpořila Vaše tvrzení, sdělte to zhotoviteli.
Uplatněte reklamaci ještě jednou, ale písemně a doporučeně, abyste měla doklad o doručení. V písemnosti uveďte, že už jste je hned druhý den po převzetí kontaktovala e-mailem i osobně a zároveň uplatněte svůj nárok. V daném případě půjde hodně o přístup zhotovitele, neboť převzetím dveří na vás přešlo nebezpečí škody na věci a může argumentovat, že vada Vám vznikla až po převzetí věci.
V případě, že s Vámi reklamaci nebude chtít řešit nebo Vám nevyhoví, můžete se obrátit na Českou obchodní inspekci, která zprostředkovává mimosoudní řešení sporů. Odkaz naleznete zde: https://adr.coi.cz/cs

Samotný soudní spor bych Vám moc nedoporučovala, neboť skutečnost, že jste převzala dílo bez výhrad, Vás v soudním sporu znevýhodňuje a soud Vám právo ze zjevné vady díla nepřizná, pokud by zhotovitel namítl, že právo nebylo uplatněno včas.