Počet stránek ve webu: 48533

    1 1 1 1 1
    Hodnocení 4.00 (1 hlas)
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    10/2023 jsem koupil televizi u CZC.CZ i se službou montáže na zeď. Televize hned po rozbalení měla vadu displeje - zjistilo se až po namontování na zeď. Montážní firma odvezla obalový materiál a odmítla televizi znovu sundat. Jedná se o 75" televizi, která se nevejde do osobního vozu. Řešil jsem tedy telefonicky reklamaci přímo s CZC. Kde mi bylo řečeno, že reklamace na místě u mě doma není možná a proplacení za službu nelze, protože byla již provedena. Volal jsem opakovaně i o nějaký svoz, odmítal jsem posílat televizi kurýrní službou přes celý středočeský kraj do Prahy. Komunikace s CZC.cz od začátku vázla, často mi operátor tvrdil něco jiného než předešlý. Nakonec jsem byl odkázán na servisní středisko Philipsu v Čechách, kam jsem i napsal. Zde mi bylo řečeno, že mám přeinstalovat firmware a dostal jsem návod k tomu - to jsem provedl a situace se nezměnila. Následně opět bylo vyžadováno abych televizi převezl na nejbližší servisní středisko Philipsu, to byla opět Praha. Tehdy jsem to přestal řešit kvůli roční pracovní cestě do USA. Z USA jsem se vrátil ke konci minulého roku, zjistil jsem, že po fúzi CZC.CZ a Allegra mi nefungují přihlašovací údaje do starého CZC.CZ. Na lince mi nikdo nebyl schopný poradit. Situaci jsem tedy znovu odložil a aktivně začal řešit až teď v dubnu, jelikož vada na displeji TV se zhoršuje. Opět komunikace s CZC liknavá, stále se nedostanu do starého portálu kde mám fakturu. - Tu jsem naštěstí dohledal fyzicky. Mezitím mi ale přišla odpověď z CZC, že televize byla zánovní a je po záruční lhůtě. (záruka údajně byla do března 2025). Na faktuře se přitom nic takového nepíše, pouze, že se jedná o zánovní zboží. Čehož jsem si při koupi ani nevšiml - moje chyba. Celou dobu mám v hlavě zafixováno, že televize byla koupena v říjnu 2023 a je pod dvouletou záruční lhůtou. Můj dotaz zní, mohu stále uplatnit záruční požadavek na CZC.CZ když prokazatelně televize byla vadná po rozbalení. Mám i staré fotky a videa jako dokumentaci. Chápu, že to je moje chyba, že jsem opravu neřešil dříve, vzhledem k pracovní cestě a složitosti komunikace na straně prodejce i přístupu do starého zákaznického portálu bych očekával od nich vstřícnost, která zřejmě ale nenastane. Jedná se o TV v hodnotě 32.000 Kč. Nerad bych nad tím mávnul rukou. Děkuji.

    Odpověď:

    Vaše šance na uplatnění reklamace nebo jiného nároku záleží především na povaze zboží (zda šlo o nové nebo zánovní) a na tom, zda byla nebo nebyla řádně omezena záruka. Na základě Vámi uvedených faktů zde shrnu možnosti, jak můžete postupovat, a zda máte na reklamaci stále nárok:


    1. Povaha vady – skrytá vada při koupi

    Z Vašeho popisu je zřejmé, že vada se projevila bezprostředně po rozbalení, tedy již při převzetí. Pokud se prokáže, že vada existovala při převzetí zboží, nehraje tak významnou roli, kdy přesně jste ji reklamoval.

    Podle § 2161 občanského zákoníku má spotřebitel právo na to, aby věc při převzetí neměla vady. Pokud měl spotřebitel důvod se domnívat, že vada existovala od počátku (a Vy máte fotodokumentaci), můžete se i po více než šesti měsících domáhat práv ze skryté vady. Dvouletá lhůta je ale důležitá – viz níže.


    2. Zánovní zboží a záruka

    Pokud CZC.CZ tvrdí, že se jednalo o zánovní zboží se zkrácenou zárukou např. do března 2025, musí tuto skutečnost:

    • výslovně uvést při koupi (ideálně ve faktuře, objednávce nebo smluvních podmínkách),

    • a zákazníka s tím prokazatelně seznámit (např. uvedeno přímo na webu u produktu nebo v potvrzení objednávky).

    Pouhé označení "zánovní" bez dalšího výslovného sdělení o zkrácené záruce NEZNAMENÁ, že záruka je automaticky kratší než 24 měsíců. Pokud toto omezení nebylo jasně a prokazatelně sděleno, platí dvouletá zákonná záruční lhůta.

    Pokud tedy televize byla zakoupena 10/2023 a nebyla řádně označena s omezenou zárukou, pak zákonná záruka běží do 10/2025.


    3. Vaše komunikace a průtahy

    • I když jste vadu neřešil bezprostředně po zjištění, můžete se dále domáhat nápravy, protože:

      • jste vadu řádně zdokumentoval (foto, video),

      • její projevy byly zjevné od počátku,

      • prokazatelně jste opakovaně kontaktoval prodejce i servis, ačkoliv neúspěšně,

      • doba pracovní cesty do zahraničí může být zohledněna při posuzování důvodnosti prodlení s reklamací.


    4. Možné kroky teď

    1. Sepište reklamaci znovu, tentokrát písemně (nejlépe e-mailem i doporučeným dopisem), a v ní:

      • Přiložte kopii faktury a zmíněné fotky/videa.

      • Uveďte, že vada byla přítomna při převzetí zboží.

      • Uveďte, že jste neobdržel informaci o zkrácené záruce – tedy platí zákonná doba 24 měsíců.

      • Požadujte opravu nebo výměnu, případně vrácení peněz.

      • Uveďte, že vady bránily v užívání a nebyla možnost uplatnit svoz.

    2. Pokud CZC.CZ odmítne:

      • Podejte návrh k mimosoudnímu řešení sporu u České obchodní inspekce (ČOI):
        https://adr.coi.cz

      • Zvažte podání žaloby na uplatnění práv z vadného plnění (zejména pokud TV nebyla v pořádku při převzetí).

    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.
    Komentáře pod články slouží k okomentování stránky. Pokud chcete poslat dotaz našim právníkům, pokračujte ZDE. Do komentářů prosíme nevkládejte dotazy. Děkujeme.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Manželství, děti, výživné, SJM, sociální podpora

    Občan - vlastnictví, dědictví, dluhy, exekuce, bydlení, ad.

    Trestní právo, trestné činy a přestupky

    Práce, zaměstnanci, zaměstnavatelé

    • Kolik nočních směn po sobě může zaměstnanec odpracovat?

      JUDr. Eva Janečková (prac. právo)
      Pracovní doba, řád, kázeň, náplň práce
      02-05-2025
      156
      Práce

      Chci se zeptat kolik 13,5 hod nočních směn po sobě jdoucích od 16:30 do 6:00 může zaměstnanec odsloužit a jaký čas na odpočinek - volno musí zaměstnavatel dodržovat? Dále, jaké volno mezi končící noční směnou a začínající ranní směnou musí zaměstnavatel dodržet? Také se chci zeptat, jestli je povinnost řadového zaměstnance za sebe hledat náhradu v případě pracovní neschopnosti, nevolnosti a taky v

      ...

    Obchod, finance, daně, živnosti

    Správní právo

    • Lhůta obce na odpověď na žádost občana - kolik dnů, měsíců?

      PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
      Obce, orgány obce, občané
      29-04-2025
      167
      Správa

      Prosím o informaci, zda má obec zákonnou povinnost do kolika dnů musí odpovědět na zaslanou žádost a pokud takto v dané lhůtě neučiní, je žádost automaticky schválena? 23.1.2025 jsem podal písemnou žádost o povolení výkopových prací za účelem položení přívodního kabelu k mému pozemku necelých 5 m. Obec zaslala vyjádření a další požadavky, po více než třech měsících 28.4.2025. Existuje zákon nebo

      ...

    Soudy a právníci

    Různé

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování