Počet stránek ve webu: 43.429

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Nastoupil jsem do práce. Podepsal jsem smlouvu, ve které bylo uvedeno, že budu rozvážet jídlo vlastním vozem. V práci jsem měl 13.9.2024 dopravní nehodu a vůz je nepojízdný. Informoval jsem zaměstnavatele a poslal jsem i foto mého nabouraného vozu. Dnes (06.10.2024) mi přišel dopis, ve kterém mi zaměstnavatel vyhrožuje finančními sankcemi, že jsem nenastoupil na směnu.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Pracuji jako obchodník, každý den vyjíždím z místa bydliště za zákazníky po celé ČR. Ve smlouvě mám uvedenou pružnou pracovní dobu, přičemž základní pracovní doba je 8-14 hod, místo výkonu práce Hradec Králové (je to sídlo firmy, já sama tam jsem pouze 1x za 14 dní). Služební vůz má GPS a mám ho i k soukromému použití.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Mám na dotaz ohledně Zákoníku práce §90. V zaměstnání ve výrobním závodu pracujeme v režimu 24/5 a zaměstnancům se rozepisují směny v rovnoměrném rozvržení (střídání ranní, odpolední, noční směny po týdnech - začínáme pracovní týden v neděli v 22:00h a končíme v pátek v 22:00h). Vždy je zveřejněn rozpis směn s minimálně 14ti denním předstihem a týdenní úvazek je 37,5h.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Jsem zaměstnankyně jedné nejmenované firmy, která má na svých pobočkách po celé ČR rozdílnou pracovní dobu, např. :
1. pobočka otevírací doba: PO 9:30 – 19:00, ÚT 7:00-13:30, STŘ 7:00-15:30, ČT 9:30-19:00, PÁ 7:00 – 15:30 = 40hodin týdně
2. pobočka otevírací doba: PO 7:00-19:00, ÚT 7:00-19:00, STŘ 7:00 – 16:00, ČT 7:00-19:00, PÁ 7:00 – 16:00, SO 7:00 – 13:00.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Pracuji ve službách v provozu se střídáním krátkého a dlouhého týdne, s vyrovnávacím obdobím 26 týdnů. V květnu 2024 mi byl fond pracovní doby počítán i s dvěma svátky (184 hodin), které podle rozvržení směn nebyly naplánované jako moje pracovní dny. Takže mi zaměstnavatel dal 2 dny ŘD, za údajně chybějících 16 hodin. Postupuje zaměstnavatel správně? Počítají se mi svátky do fondu pracovní doby, i když nejsou mým plánovaným pracovním dnem? Děkuji za odpověď Aneta.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Chci se zeptat zda a za jakých podmínek jsou možné 24 hodinové směny? Jsme kolektiv 5 zaměstnanců a všichni bychom je velmi ocenili. Pracujeme v sociální službě (azylový dům) s provozem 24/7. Zaměstnavatel by nám i rád vyhověl, ale tvrdí, že je to nezákonné. Víme, ale že někde (zdravotnictví, policie...) to jde. Šlo by napsat něco jako smlouvu mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, že tento typ služeb (24h.) vyžadujeme?

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

21.5.2024 jsem od nového vedoucího obdržela vytýkací dopis kvůli editaci v docházkovém systému (vedu ho pro 27 lidí). Dne 23.4.2024 si mne vedoucí pozval do své kanceláře. Tento problém jsme probírali. Říkal, že je nový a chce nastavit nová pravidla. Prý tohle již nechce řešit. Nechal se slyšet, že za tím uděláme čáru a pojedeme nanovo.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Jsem zaměstnán na pozici z nepřetržitým provozem, denní/noční 12,5 hod. směny, aktuálně jsem ve výpovědní lhůtě (mnou podána výpověď v dubnu, tudíž k 30.6. z firmy odcházím). Vzhledem k tomu, že má zaměstnavatel nepřetržitý podstav zaměstnanců, který řeší přesčasy ostatních zaměstnanců, vznikne mi za druhý kvartál (duben, květen, červen) 65,25 hodin odpracovaného přesčasu (= 5 celých směny).

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Pracuji jako řidič rozvozu pohonných hmot PHM. Dosud byl začátek pracovní doby denně od 4.00 do 16.00 hod a noční 16.00 - 2.00 hod. Nyní ji zaměstnavatel změnil od 6.00 - 18.00 a 18.00-4.00. Prý to tak musí být podle Zákoníku práce. Předtím to fungovalo 30 let a žádný problém. Jezdí tak doposud i jiné konkurenční firmy. Děkuji.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Prosím mám jen dotaz ohledně případného porušení rozsahu pracovní doby nařízené zaměstnavatelem. Je prosím možné, aby zaměstnanec šel v tomto rozsahu do práce + držel pohotovost? Jak je z tabulky zřetelné, jedná se i o sedm pracovních dní vkuse atd.     "§92 Zaměstnavatel je povinen rozvrhnout pracovní dobu tak, aby zaměstnanec měl nepřetržitý odpočinek v týdnu v trvání alespoň 35 hodin."