Počet stránek ve webu: 43.155

1 1 1 1 1 Hodnocení 4.00 (2 hlasů)
 
Vedení evidenčních listů důchodového pojištění (ELDP) je i v roce 2024 jednou z povinností zaměstnavatelů uloženou zákonem č. 582/1991 Sb. , o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů. Zaměstnavatel vede ELDP pro každou osobu účastnou důchodového pojištění vždy za jednotlivý kalendářní rok, případně jeho část, došlo-li k zahájení nebo ukončení výdělečné činnosti v průběhu kalendářního roku. Od 1. 1. 2010 je nutné s ohledem na změnu právní úpravy vést ELDP i pro všechny poživatele starobního důchodu.
 
ELDP musí obsahovat:
  • identifikační údaje zaměstnavatele
  • jméno, poslední příjmení, rodné příjmení, datum a místo narození, místo trvalého pobytu a rodné číslo občana (zaměstnance)
  • druh výdělečné činnosti
  • dobu účasti na důchodovém pojištění
  • dobu důchodového pojištění
  • vyměřovací základ pro pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti
  • doby, které se při stanovení osobního vyměřovacího základu při výpočtu důchodu vylučují
  • doby, které se ode dne dosažení věku pro vznik nároku na starobní důchod nepovažují za výkon výdělečné činnosti pro zvýšení procentní výměry starobního důchodu
 
Evidenční listy důchodového pojištění (ELDP) předkládají zaměstnavatelé ČSSZ v elektronické podobě formou datové zprávy prostřednictvím datové schránky nebo elektronické adresy podatelny.      
Pokud zaměstnavatel nemůže z prokazatelných objektivních technických důvodů předložit evidenční list výše uvedeným způsobem, může tak učinit zasláním na adresu určenou Českou správou sociálního zabezpečení; přitom je povinen uvést důvod tohoto postupu. Tato povinnost je splněna i předáním evidenčního listu Územní správě sociálního zabezpečení, v jejímž obvodu je útvar zaměstnavatele, ve kterém je vedena evidence mezd.  


Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.