Pomohla Vám poradna? Pomozte poradně darem uhradit služby jejích právníků.
Číslo bankovního účtu: 258752592 / 0300 . Děkujeme! Financování poradny - info.

Reklamace zboží - vrácení peněz - pravidla

Umístění stránky: Obchod, finance, daně, živnosti > Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
15. srpen 2010
Koupil jsem si kopačky a po třetím tréningu se mi začaly rozlepovat podrážky. Když jsem dal kopačky reklamovat vratili mi je opravené a po prvním zapase se ta samá vada objevila znovu. Opět mi je opravili a vrátili. Když sem byl kopačky raklamovat po třetí vrátili mi je po měsíci zatuchlé a ještě mokré a žadají mě abych je vysušil aby mi byla reklamace uznána. Co dělat? Zdeněk


ODPOVĚĎ:
Pokud se vyskytla vada potřetí, máte právo od smlouvy odstoupit, tedy vrátit zboží a žádat vrácení peněz. Pokud navíc došlo v době reklamace zboží k jejich dalšímu poškození, nese za to odpovědnost prodávající.
Záleží tedy na Vás, zda trváte na opravě – potom se tedy obrňte trpělivostí a boty vysušte. Teď budete těžko dokazovat, že boty navlhly u prodávajícího, když jste je už převzal. Pokud jste je nepřevzal, tak oznamte prodávajícímu, že byly odevzdány v pořádku, takže je vysoušení na něm. V tomto případě však dochází k neprofesionálnímu chování, odstupte tedy od smlouvy. Nemusíte tak učinit písemně, ale pokud se s prodávajícím nebudete schopen domluvit, tak máte alespoň doklad, že jste tak učinil.
Komentáře (7)
  • patricie  - reklamace u vietnamcu
    Dobry den, Zakoupili jsme si pred 2 mesici kufry od vietnamskych prodejcu. Mame na to paragon. Kdyz jsme prebirali kufry na letisti po priletu, neverili jsme svym ocim, kolecka u obou upadly, plast popraskany. Na letisti nam pouze kufry mohou vymenit, protoze tohle se neda ani snad opravit. Nechci si vzit kufry po nekom. Chci je radeji vratit. Kufry vazili cca 13kg. Chystam se je reklamovat a chci vratit kupni ceny. Mam na to narok?
  • Petra Břežný  - odstoupení od smlouvy
    Dobrý den, koupili jsme na rychlo kočárek, protože nám první ukradli. Ten kočárek je nový zakoupený v outletu, už jsme nechtěli dávat hodně peněz aby nám ho zase odcizili. Kočárek stál 6500kč, po dvou měsících se hned porouchal, už jsme absolvovali tři reklamace a pokaždé zamítli a opravili, jen ta poslední třetí reklamace je zvláštní zamítnutá a neopravený kočárek. Chtěla jsem odstoupit od smlouvy podle paragraf. 622, ale vysmáli se mi a šla jsem domů s rozbitým kočárkem, který nelze užívat. Mám ročního syna a kočárek potřebuji!!! Prosím prosím o pomoc. Děkuji Břežná
  • Tereza  - Vrácení peněz po uznání
    Dobrý den, na internetovém obchodě jsem si koupila mobilní telefon. Ten jsem poslala na reklamaci. Při třetí reklamaci společnost nevyřídila reklamaci do 30ti pracovních dnů. Poslali mi tedy list, že mi peníze vrátí. Po několika telefonátech a slibech se však nic neděje. Dnes je to 31 dní od slibovaného dne vyplacení peněz. Do dnes jsem však peníze neviděla. Proto se chci zeptat, jak mám postupovat. Zda jim pohrozit žalobou, nebo jiným způsobem urgovat vyplacení. Děkuji za odpověď.
  • Lucie Chmelařová  - reklamace-vrácení peněz včetně expedičního poplatk
    Dobrý den, chci se zeptat. Nakupovala, jsem prostřednictvím zásilkového katalogu, nejsem se zbožím spokojena ze dvou důvodů, neodpovídá danému popisu a ani nebyl ke zboží doručen český návod k použití. Chci ho tedy reklamovat, mám nárok požadovat vrácení peněz i včetně nákladů spojených s dopravou? Děkuji za odpověď.
  • Renata  - Vrácení peněz i zboží
    Dobrý den, v internetovém obchodě jsem si koupila jízdní kolo. Po dodání jsem však zjistila, že je poškrábané, ohlý rám, celkově jakoby použité, tak jsem se rozhodla a hned jim ho vrátila. Chtěla jsem ho vyměnit za nový kus, ale nikdo se mnou nekomunikoval, tak jsem se před uplynutím 14 dnů od prodeje rozhodla o vrácení peněz. Ty mi bez problémů vrátili a už jsme to dál neřešili. Ale asi po měsíci mi přišel doporučený balík a já zjistila, že se mi vrátilo kolo z reklamace (to samé akorát opravené). Musím o tom informovat prodejce nebo je nějaká promlčecí lhůta?
  • Petra  - Reklamace bez úspěchu
    Koupili jsme pánskou vycházkovou obuv, která nebyla zrovna nejlevnější. Když se poprvé na levé botě odlepila špička, dala jsem obuv k reklamaci. Když jsem si šla obuv vyzvednout, bota byla opravena a v pořádku. Tak to bylo i podruhé (stále ta stejné bota i závada). Když jsem tam boty nesla už potřetí, domluvila jsem se s prodavačkou o vrácení peněz, to však bylo neúspěšné, pan vedoucí mi vzkázal, že tentokrát je to opraveno už pořádně, tak jsem obuv převzala a neřešila to. Jenže před měsícem se to opět rozlepilo, obuv jsem opět odnesla na reklamaci a zase se domluvila na vrácení peněz a do reklamace se to napsalo. Jenže nastal problém v prodejně mi dali opět opravenou obuv s tím že to zřejmě nebylo rozlepené na stejném místě a že je to opraveno, tak ať si obuv převezmu. Co dělat? Děkuji.
  • Růžička Zdeněk  - reklamace a vrácení peněz
    Prosím o odpověď, když se mě porouchá výrobek do 6 ti měsíců od zakoupení ( mobilní telefon )v kamenném obchodě, zda mám nárok na vrácení peněz a nebo výměnu za nový výrobek, a nemusím absolvovat postup záručních oprav.
Přidat komentář
UPOZORNĚNÍ:
Komentáře neslouží ke vkládání dotazů našim právníkům, ale k okomentování tématu.
Pokud nechcete zveřejnit své jméno, uveďte smyšlené nebo přezdívku.
Dotaz můžete vložit každý lichý týden v pondělí po 10. hodině zde: Vložit běžný dotaz
Kontakt:
Komentář:
Security
Prosím, vložte text z obrázku (anti-SPAM ochrana).
 

Další články této kategorie

Práce na webu

Právě probíhá aktualizace webu...
Spráce poradny MUDr. Zbyněk Mlčoch právě třídí nové dotazy s odpověďmi pro pozdější uložení do jednotlivých stránek veřejné části webunáhled zde.

Vyhledávání

Co je nového?

  • 10.2.2014 rekordní návštěvnost - 13.413 lidí
  • od 21.10. 2014 je ve webu přes 21.000 stránek s dotazy a odpověďmi
  • od 21.10.2014 má poradna na facebooku 6.540 fanoušků!
  • další přijímání dotazů zdarma 1.12.2014 zde

Kdo odpovídá?

Na vaše dotazy odpovídá:
JUDr. M. Novotná
JUDr. E. Chroumalová (prac. pr.)
Mgr. J. Rosák (trestní, správní pr.)
Mgr. L. Mohyla
Mgr. D. Pluhařová
Mgr. M. Zeman (exekuce)
Mgr. P. Vránová (notář)
Mgr. V. Nováková (soc. pracovnice)
Mgr. V. Křížová (online chat, vzory)
Mgr. Z. Důjková (daň. poradce)
Mgr. P. Lukášová (dědictví)
Mgr. J. Soukop (přednostní dot.)
Mgr. J. Koutný (insolvence, KN)
___________________________
Kdo v minulosti odpovídal:
Mgr. E. Stránská
Mgr. M. Tokarová
JUDr. E. Cempírková
Mgr. Z. Divišová
Mgr. E. Kratochvílová
Mgr. I. Spirová

Mgr. M. Steuerová
Mgr. B. Slováková

Mgr. I. Hrdinová
Mgr. G. Slavíková
Mgr. R. Jakešová

Mgr. S. Šedivá
Mgr. L. Košťál
Mgr. D. Stejskal
Mgr. L. Némethová
Ing. R. Hanzalová (daň. poradce)
Ing. E. Vysekalová (daň. poradce)
Mgr. I. Žilinčíková
Bezplatná poradna ve finanční tísni
www.financnitisen.cz
Volejte zdarma
v pondělí 800 722 722
Spotřebitelská poradna

Anketa

Web Bezplatná právní poradna mi:
 
Captcha plugin for Joomla from Outsource Online

Návštěvnost

TOPlist
Detaily statistik
Počítadlo od 13.2.2009
Návštěvy říjen 2014: 177.240

Počet stránek v systému:
20888