Počet stránek ve webu: 43.121

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prodával jsem svůj starý mobil, ještě v záruce, prostřednictvím internetových inzertních stránek. Ozval se mi zájemce z jiného města, neměl čas přijet si pro telefon osobně a chtěl, abych mu ho poslal poštou na dobírku. To jsem udělal, nyní však cca po 2 dnech od doručení se mi ozval, že s mobilem "není spokojen" (bez konkrétního upřesnění) a že prý má "do deseti dnů právo na vrácení peněz".
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj


ODPOVĚĎ:
Ve Vašem případě skutečně nemusíte přistoupit na vrácení peněz. A to právě proto, že nejste ve smyslu ochrany spotřebitele podnikatelem, tudíž se ochrana spotřebitele na kupujícího nevztahuje. Smlouva již byla uzavřena a kupující má právo od smlouvy odstoupit jen v konkrétních případech. Případ, kdy mu zboží „nevyhovuje“ se na něj nevztahuje.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.