Počet stránek ve webu: 43.133

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Jak se při reklamaci posuzuje délka vlastního rozhodnutí o reklamaci a co přesně tento pojem v praxi znamená? Mám to chápat tak, že pokud prodejce do 3 dnů, respektive do doby potřebné k odbornému posouzení, nevyrozumí zákazníka o neuznané reklamaci a takto učiní až na konci 30 denní lhůty, jedná se o porušení zákona a zákazník smí odstoupit od smlouvy?

Jak by se případně prodejci dokazovalo, že odborné posouzení trvalo příliš dlouho? Předem děkuji, Tomáš

ODPOVĚĎ:
Zákon o ochraně spotřebitele hovoří o tom, že prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit. Je to tedy přesně, jak píšete a totiž, pokud do 30 dnů nedojde k opravě věci nebo dokonce ani k posouzení, můžete od kupní smlouvy odstoupit.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.