Počet stránek ve webu: 43.121

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Ráda bych se zeptala ohledně vyúčtování RWE, jedná se o velký nedoplatek je to částka 25.000 Kč, vlastníme baráček o výměře 88 m2, s tím, že nám přišla celková spotřeba 50.000 za rok a tedy nedoplatek 25.000, naprosto nesouhlasím se spotřebou kterou jsem již reklamovala, reklamace byla přímo na plynoměr ale RWE ho již nemá, prý mají právo ho ihned zlikvidovat.

Tudíž reklamace zamítnuta. Plynoměr nám byl vyměněn v dubnu 2013 a v červenci byla vystavena faktura. Je normální, že ho může RWE zničit? Nevím kam se obrátit, logicky je spotřeba na takto maličký baráček nemožná. Děkuji. Zdeňka

ODPOVĚĎ:
Neboť pro provedení důkladnější právní analýzy by bylo nutné seznámit se s dalšími podrobnostmi Vámi popsaného případu, pojmu svou odpověď obecněji, na Váš dotaz se však samozřejmě vztahuje.

V první řadě Vám lze doporučit nahlédnout do vyúčtování přeplatku dodávek plynu. Dle § 10 a násl. vyhlášky č. 210/2011 Sb. by mělo toto vyúčtování rovněž obsahovat popis:
a/ způsobu uplatnění reklamace vyúčtování dodávky plynu a souvisejících služeb včetně údaje o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci vyúčtování uplatnit,
b/ právech zákazníka, vznikne-li mezi zákazníkem a dodavatelem plynu spor ve věci týkající se dodávky plynu a souvisejících služeb nebo jejich vyúčtování, a způsobech řešení takových sporů,
c/ kontaktních údajích na Energetický regulační úřad, Ministerstvo průmyslu a obchodu a Státní energetickou inspekci s uvedením adresy sídla včetně adresy elektronické podatelny, telefonního čísla a adresy webových stránek.

V současné chvíli Vám tak lze doporučit obrátit se zejména na Energetický regulační úřad:

http://www.eru.cz

Státní energetickou inspekci:

http://www.cr-sei.cz

popř. i Ministerstvo průmyslu a obchodu:

http://www.mpo.cz

Mírně nad rámec Vašeho dotazu připomínám, že standardy pro vyřízení reklamací v těchto případech jsou stanoveny v § 13 a § 16 vyhlášky č. 545/2006 Sb. , a to včetně určení výše náhrad, placených dodavatelem plynu v případě porušení těchto standardů.

Dle § 7/3 vyhlášky č. 108/2011 Sb. musí být odběratel plynu odemontáži nebo výměně plynoměru informován, přičemž u plynoměru demontovaného k ověření správnosti měření musí být provozovatelem distribuční soustavy bezodkladně proveden záznam konečných stavů a provedena identifikace plynoměru (výrobní číslo, typ plynoměru, rok ověření). Ohledně dalšího nakládání s demontovaným plynoměrem však tato vyhláška dodavateli plynu již nic neukládá.

Dle § 7/5 vyhlášky č. 108/2011 Sb. se pak závada nebo porucha plynoměru prokazuje protokolem autorizovaného metrologického střediska nebo v případě zjevné závady nebo poruchy zprávou vyhotovenou provozovatelem přepravní soustavy nebo provozovatelem distribuční soustavy V případě nutnosti stanovení náhradních údajů o spotřebě plynu je pak dodavatel plynu povinen postupovat dle § 5/3 a 4 vyhlášky č. 108/2011 Sb.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.