Počet stránek ve webu: 43.121

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Internetový prodej zboží a bezdůvodné vrácení zboží ve lhůtě 14 dnů: Je pravda, že zákazník v tomto případě má nárok na zaplacení prvního poštovného jen v případě, že vrátí objednávku kompletní, tedy i včetně přiloženého dárku? I kdyby to byla maličkost, třeba gumičky či bonbony? Děkuji, Daniela.

ODPOVĚĎ:
Povinnost vracet dárky není automatická. Bude nutné upravit obchodní podmínky i samotný proces objednávky. Je totiž nutné, aby dárek byl "objednaným plněním". Pokud by spotřebitel dárek předem neobjednal, není jej dle ust. § 1838 občanského zákoníku povinen vracet.
V prvé řadě uveďte v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy je spotřebitel povinen vrátit i veškeré obdržené dárky a darování pozbývá v tomto případě účinnosti.
Dárek uveďte přímo u konkrétního zboží, např. "bunda + dárek." Případně poté umožněte, aby spotřebitel dárek objednal, např. zaškrtl políčko chci zaslat dárek X, a tento dárek poté uveďte v objednávce i faktuře s cenou 0, - Kč. V obou případech však dárek uveďte jak v objednávce, tak faktuře.
Doporučuji zvolit dárky ve formě, která nelze spotřebovat, bonbóny bych spíše nedoporučoval.
I když poskytnete dárek např. za 20 Kč, nebude toto důvodem nevrátit celé poštovné. Pokud by spotřebitel nevrátil dárek, pak byste byla oprávněna si započíst pouze částku dárku, tedy např. 20, - Kč, nikoli nevrátit celé poštovné.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.