Počet stránek ve webu: 43.121


V této části poradny jsou přijímány dotazy týkající se výkonu/průběhu exekuce a insolvence
.

Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv exekuční poradny: 8.448.346

Krach, konkurz nakupvakci.cz - musí zákazník zaplatit znovu objednanou službu?

Odesláno: 
Otevřeno 717 x
1 odpověď
 
Dobrý den, paní magistro,
v důsledku úpadku slevového portálu (nakupvakci), kde jsem zakoupila zájezd do Drážďan, jsem se dostala do následující situace:
Voucher na zájezd byl přes slevový portál zakoupen a voucher byl u poskytovatele, u cestovní agentury i uplatněn.
Zájezd proběhl 9.12.2016.
14.12. přišel od cestovní agentury email, že po NÁS požadující zpětně bezodkladně úhradu zájezdu vzhledem k úpadku prostředníka, tedy slevového portálu. Poslali platební údaje, že máme MY zájezd uhradit přímo cestovní agentuře a peníze vymáhat po slevovém portálu, který je v insolvenci. V obchodních podmínkách ani jedné společnosti jsem nenašla, žádnou povinnost, která by mi přikazovala v takovém případě platit službu 2x.
Má cestovní agentura na něco takového právo?
Dle mého (čistě z logických důvodů) má svůj ušlý zisk požadovat po slevovém portále, se kterým má také dojednané nějaké smluvní podmínky.

Děkuji za odpověď.
Melzerová
 
Zdravím Vás, dle mého názoru je v právu cestovní agentura, neboť je to ona, kdo Vás na místo zájezdu dopravil a poskytl Vám i další služby. Slevový portál byl jen prostředníkem, který měl peníze od Vás vybrané zaslat cestovní agentuře. pokud tak neučinil, je nutné uhradit cenu zájezdu přímo cestovní agentuře a tuto pohledávku za slevovým portálem poté uplatnit jako náhradu škody formou přihlášky pohledávky do insolvenční řízení na slevový portál. Mám za to, že pokud tak neučiníte, tak by Vás cestovní agentura vedla jako dlužníky a mohla po Vás úhradu zájezdu případně vymáhat i soudní cestou, což by se výrazně prodražilo.