Počet stránek ve webu: 43.166

Od 1.8.2023 je online chat s advokátem zrušen, dotaz prosím pošlete ZDE.


Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 3.068.773

Neuznaná druhá reklamace bot, obuvi - opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním

Odesláno: 
Otevřeno 1927 x
1 odpověď
 
Dobrý den,
11/2014 jsem si koupila v kamenném obchodě zimní obuv. V 02/2015 jsem ji byla reklamovat - popraskání, rozlepení. Obuv byla opravena. Boty jsem ale již nenosila, bylo jaro.
03/2016 se vada opakovala - popraskání, rozlepení. Po
druhé mi tato vada (již opravená) nebyla
uznána. Boty jsou v záruce do 12.11.2016.
Ve vyjádření je uvedeno: Dne 23.3.2016 přišla
reklamovat obuv podruhé, jenže po uplynulé
záruční době. Jak vyplývá z ustanovení §
2167 písmena b) zákona č. 89/2012 Sb. , záruka
se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím
obvyklým užíváním. Změny u výrobku vlivem
opotř. na exponovaných místech,
případně zanedbanou základní údržbou nebou záměnou
v účelovém použití, stejně jako neodborným
zásahem do výrobku, nelze považovcat za radu.
Mohu obuv znovu dát reklamovat? Je šance na vraceni peněz?
Dekuji
 
Dobrý den,
dle ust. § 2161 odst. 2 NOZ se má zato, že projeví-li se vada na věci v průběhu 6 měsíců od převzetí, že věc byla vadná již při převzetí. Záruka se sice nevztahuje na běžné opotřebení věci, ale vždy se přihlíží k intenzitě užívání obuvi. V případě, kdy Vám nebyla druhá reklamace pro stejnou věc uznána, můžete se obrátit na soudního znalce a nechat si vyhotovit nezávislý znalecký posudek. Ceny za posudek se pohybují u jednoduchých věcí v řádu stokorun, u složitějších případů pochopitelně více. Seznam soudních znalců najdete na http://www.justice.cz/.
Vyjde-li posudek ve Váš prospěch, máte právo na řádné vyřízení reklamace a na uhrazení nákladů za znalecký posudek. Rozhodnete-li se pro vypracování posudku, je vhodné tak učinit bez zbytečného odkladu, aby znalec měl možnost posoudit stav obuvi v době uplatnění reklamace. Zároveň je vhodné o této skutečnosti informovat prodejce a vyznačit nesouhlas se zamítnutím reklamace v reklamačním protokolu.

Nově se také můžete obrátit na Českou obchodní inspekci s návrhem na zahájení řízení o mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Toto řešení sporu je rychlejší a finančně méně náročnější. Odkaz na formulář pro zahájení řízení o mimosoudní řešení sporu naleznete zde:
http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/