Počet stránek ve webu: 43.166

Od 1.8.2023 je online chat s advokátem zrušen, dotaz prosím pošlete ZDE.


Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 3.067.853

Reklamace pneumatiky, pneumatik (průraz z výroby) - kdo je odpovědný za vadu pneumatiky, pneumatik?

Odesláno: 
Otevřeno 1327 x
1 odpověď
 
30.3.2015 odběr objednaných pneumatik přímo v kamenné prodejně eshopu. Odvoz vozem a 8.4. nasazování v odborném servisu (pneu nebyly z kufru vozu vytaženy). Hned u první pneumatiky při nafukování se zjistil průraz na bočnici pneumatiky. Byl jsem přítomen nasazování pneu na disk. Není možné při nasazování půrazu v délce asi 15 mm, což mě potvrdilo později několik servisů. Napsal mě totéž do zrušené objednávky montáže pneumatik na disk. Okamžitě jsem ten den jel k prodejci a ten prohlásil, že může maximálně zaslat pneumatiku na reklamaci výrobci. Prohlásil, že průraz je od montážní páky kde byl otisk obloučku u průrazu. Domnívám se, že odpovědnost nese distributor i když jsem přímo odebíral v prodejně.
 
Dobrý den,
dle Vámi uvedených skutečností je evidentní, že jste se dostal do složité situace. Pokud Vám prodejce pneumatik nechce uznat reklamaci z důvodu, že průraz na pneumatikách byl způsoben montážní pákou, kde je otisk obloučku u průrazu, obraťte se se zprávou o zamítnutí reklamace prodejcem z výše uvedeného důvodu na servis, kde byla oprava provedena, aby se Vám k tomu vyjádřil a nejlépe zkuste na základě uvedeného zamítnutí reklamace uplatnit náhradu škody po servisu.
V případě, že ani servis neuzná svoji chybu, můžete si nechat na svoje náklady vyhotovit znalecký posudek, kdy v případě, že bude dle znaleckého posudku zjištěno, že jde o vadu výrobku a reklamace Vám měla být uznána, máte nárok po prodávajícím i na úhradu nákladů za znalecký posudek. Pokud se dle znaleckého posudku prokáže, že vada byla způsobena neodbornou montáží pneumatik v servisu, můžete požadovat náhradu škody po servise. Dle vypracovaného znaleckého posudku budete i vědět, koho máte, v případě odmítnutí uhrazení vzniklé škody a nákladů, žalovat.
Dále se můžete obrátit na některou spotřebitelskou organizaci, s žádostí o pomoc, která Vám může být nápomocna při smírném řešení sporu (řešení sporu mimosoudní cestou).
Na závěr uvádím, že půjde-li o vadu výrobku, bude prodejce, u kterého jste pneumatiky koupil, vzniklou vadu uplatňovat u výrobce nebo odběratele. Vy však nemáte povinnost danou situaci řešit s výrobcem či distributorem, neboť jste kupní smlouvu uzavřel s prodejcem, který Vám pneumatiky prodal.